Menu

09 280 60 80
info@caminogroup.be
Landegemstraat 10
9031 Drongen

Terug naar alle artikels

Samen bouwen aan een duurzame toekomst

Nieuws

Samen bouwen aan een duurzame toekomst

Elkaar versterken en vooruithelpen. Duurzaam groeien en evolueren. Klanten tevredenstellen nu en in de toekomst. Het zijn dé doelen van onze groep. “Het verschil in maturiteit tussen de diverse merken of bedrijven in onze groep zie ik vooral als een voordeel. Ze houden elkaar mooi in evenwicht”, zegt Karolien Vlassenroot, directeur Financiën bij Durabrik en CFO van Camino.Elkaar versterken en vooruithelpen. Duurzaam groeien en evolueren. Klanten tevredenstellen nu en in de toekomst. Het zijn dé doelen van onze groep. “Het verschil in maturiteit tussen de diverse merken of bedrijven in onze groep zie ik vooral als een voordeel. Ze houden elkaar mooi in evenwicht”, zegt Karolien Vlassenroot, directeur Financiën bij Durabrik en CFO van Camino.

Jij komt met alle businessunits in contact?

“Klopt. De diverse specialiteiten en ervaringen maken het erg boeiend. Durabrik bijvoorbeeld bestaat al ruim 55 jaar. Goed voor standvastigheid, een welbepaalde identiteit en tonnen expertise. Alles is er netjes uitgedacht en uitgewerkt. Dan heb je anderzijds onze jongste merken zoals schrijnwerkerij Ebenti en expert in historische panden Istoir. Zij staan nog in de kinderschoenen. Wat dan weer flexibiliteit en groeipotentieel biedt. Die verschillen duwen ons als geheel vooruit. De ervaring en de tools van de ene werken ondersteunend voor de andere. De bedrijfsstructuren die al decennia bestaan, worden niet te log dankzij de voortdurende nieuwe inspiratie en motivatie van de nieuwste merken.” 

Waarom is behoren tot Camino zo voordelig voor de diverse businessunits?

“De ontzorging is interessant, vooral voor de kleinere bedrijven bij Camino. Van de klantencommunicatie tot de facturen versturen en verwerken. Zij besparen erg veel tijd omdat we dat als overkoepelende organisatie in handen nemen.”

Benadrukken jullie de gemeenschappelijke toekomstvisie en werkwijze?

“Natuurlijk houd je als groep bepaalde doelstellingen voor ogen. Denk maar aan duurzaamheid en een optimale klantenrelatie. Maar we hanteren niet het principe ‘mijn wil is wet’. De verantwoordelijken voor bijvoorbeeld innovatie binnen elk bedrijf leggen hun voorstel van aanpak voor aan het strategische directiecomité. Na overleg rollen we als groep onze ambities voor dat jaar uit.”

Werken jullie standaard samen met elke relevante interne partner voor elk project?

“Onze groepsleden zijn altijd de preferred partners en zo stellen we ze ook voor aan onze eindklanten. We fungeren graag als onestopshop, we ontzorgen. Als investeerder bijvoorbeeld moet je niet meer op zoek naar andere partners want we bundelen al onze krachten voor jou. Maar het is vanzelfsprekend geen verplichting. Behalve bij nieuwbouwprojecten beslissen onze klanten er zelf over. Een goed voorbeeld zijn de renovatieprojecten van Victor. Stel dat daar houtwerk aan te pas komt. Dan suggereren we steevast een samenwerking met Ebenti, als vertrouwde partner. Wil de klant echter een andere specialist inschakelen? Of is een van onze externe onderaannemers sneller beschikbaar? Geen probleem.”

Wat is de ultieme ambitie van Camino?

“Met stip op één staat de customer delight. We streven niet enkel naar tevredenheid over het resultaat van een project, maar ook en vooral naar klanten die terugkeren voor elke nood of wens die ze hebben aangaande hun woning of vastgoed. Schilderwerken, installaties, energiezuinige aanpassingen, renovaties, klusjes, investeringen, … Voor een doorsnee projectontwikkelaar eindigt de klantenrelatie zodra de woning klaar is. Dat was voor Durabrik vroeger ook zo. Maar door onze horizontale en verticale specialisaties, denken we op lange termijn.”